Walvissen en Verjaardag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rudy Laat - WaarBenJij.nu Walvissen en Verjaardag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rudy Laat - WaarBenJij.nu

Walvissen en Verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Rudy

28 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om te beginnen, Erg leuk dat ik zie dat toch wel een redelijk aantal mensen mijn blog lezen! ook bedankt voor de leuke reacties (al zou ik niet precies weten hoe ik erop moet reageren)!.

Mijn vorige blog is geëindigd met de walvissen spotten in het vooruitzicht. Dit natuurlijk ook gedaan! In de auto naar het dorpje Hermanus! na een KFC op naar de kade. De planning was eigenlijk om op een boot de walvissen op de zoeken, maar helaas zat het weer niet mee. Het was erg koud en stond een erg zware wind. Op de kade natuurlijk wel walvissen gezien die daar erg dicht langs de kust leven! (op meter 50 van de kade). Hier ben ik er ook achter gekomen dat mijn fotografeer talent niet alles is. Elke keer als er zo'n enorm beest uit het water sprong probeerde ik een foto de maken. Helaas is dit ELKE KEER mislukt.. maar ach, ik had mijn best gedaan en heb toch wat vin/rug foto's van ze kunnen schieten.

de weken daarna zijn eigenlijk vrij snel gegaan. Ook heb ik weinig gedaan... De werkdagen gewoon naar stage, dus dan doe ik 's avonds niet al te veel. Gelukkig is de temperatuur hier nu eindelijk lente-achtig voor Afrikaanse begrippen (tussen de 25 en 30 graden). De weekenden daarna heb ik genoten van de heerlijke stranden die Kaapstad te bieden heeft! Natuurlijk kon het nodige uit eten en de flessen wijn ook niet ontbreken!

Afgelopen maandag (22 oktober) was ik ook nog eens jarig. Deze dag heb ik genoten van een erg korte stage dag om vervolgens een flesje of 2 wijn weg te drinken aan het strand bij CampsBay. Hier heb ik ook de nodige sushi naar binnen geduwd om te wijn beter tot zijn recht te laten komen (moet toch iets verzinnen om sushi te kunnen eten..).

Natuurlijk kan een verjaardag niet voorbij gaan zonder taart, dat is die avond ook nog genuttigd in het huis door mijn huisgenoten! Iedereen sowieso bedankt voor de felicitaties op whatsapp, facebook, sms en een paar op mijn waarbenjij.nu! Ik heb me prima vermaakt vandaag!

Vandaag is het weer een dikke 30 graden en daarom ga ik maar weer van het strand genieten om mijn kleurtje een beetje bij te werken.

Over 2½ week (13 november) komt Sander! Dan is ook mijn stage voorbij dus dan kan ik genieten van een welverdiende vakantie hier! de gardenroute en natuurlijk alles wat Kaapstad te bieden heeft staat op de planning! Ik kijk er naar uit om hem alles te laten zien wat hier te beleven valt!

Ik ga nu mijn handdoekje pakken en richting het strand! Veel plezier is de vrieskou in Nederland en tot mijn volgende Blog!

  • 28 Oktober 2012 - 11:53

    Wendy:

    Whoohoooo cool! Ik heb er een hele dag over gedan om een walvis op de foto te krijgen ;-)
    Geniet er nog van xxx

  • 28 Oktober 2012 - 19:12

    Dorothé:

    Tjonge tjonge,Wat heb je toch een zwaar leven Haha
    Maar goed dat je bijna vakantie heb.

  • 01 November 2012 - 20:05

    Oma :

    misschien ga je nog een keer naar de walvissen

    en sander komt ook al vlug dus dan begint het

    genieten grt oma

  • 12 November 2012 - 16:28

    Patricia Joppen:

    Hoi hoi,

    Leuk vooruitzicht dat Sander morgen komt hé.......
    En lekker vakantie vanaf nu wat wil je nog meer.
    Wij gaan ons opmaken voor de drukke dagen Sinterklaas en Kerst! Maar ook dat gaat helemaal goed komen.
    Groetjes vanuit Ulvenhout.
    Peter,Patricia en Tess.

    Ps: Tess vraagt zich af hoe het met je Afrikaantje is haha?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rudy

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10563

Voorgaande reizen:

26 Juli 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: