Afrikaanse Kinderboerderij - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rudy Laat - WaarBenJij.nu Afrikaanse Kinderboerderij - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rudy Laat - WaarBenJij.nu

Afrikaanse Kinderboerderij

Blijf op de hoogte en volg Rudy

05 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo!, Dat duurde weer een paar weken, maar hier een update vanuit kaapstad!

Ik begin maar gewoon met waar ik het vorige verslag gestopt was.
Namelijk, Kaap de goede hoop versie 2! Deze keer zijn Loes, Janine, Joachim en ik vroeger vertrokken zodat we een hele dag hadden op het meest zuidwestelijkste puntje van Zuid-Afrika.

Na een schitterende tocht langs Chapmans peak drive zijn we gestopt in Simon's Town. Waar naast gewoon mensen, ook een kolonie penguins rond wandelt. En natuurlijk moesten we die wel even zien! Grappig was wel dat het bekende bord in Nederland met; ''pas op overstekend wild'' ze hier in peguin en baviaan variant hebben... PAS OP PEGUINS OP DE WEG! Dus.....

Na de peguins gezien te hebben zijn we doorgereden naar Cape Point national Parc! daar waren weer bavianen, struisvogels en nog wat ander kinderboerderij wild te spotten. (zie foto's).. Na een wandeling naar de punt hebben we nog even uitgerust op een strand en daar heerlijk in het zonnetje gelegen. Ook de dag erna, hebben we met een mooie 30 graden aan het mooie CampsBay gelegen. en EINDELIJK, ik begin een kleurtje te krijgen..

De week erna was het lang weekend. Zaterdag en Zondag heb ik niet heel veel bijzonders gedaan. Maar maandag was het een nationale feestdag. Jullie raden nooit waarvoor.. Het was Nationale Braai dag! (oftewel.. we moeten IETS verzinnen om vrij te kunnen zijn...) Maar natuurlijk zeiden wij daar met z'n alle geen nee tegen en hebben we ook een dagje vrij gekregen.

Deze dag heeft toch nog wel wat indruk op me gemaakt. We gingen kijken bij het project wat een huisgenoot van mij voor school doet. Het opknappen van een weeshuis in een van de grootste townships van Kaapstad, Khayelitscha genaamd. met volgens internet een kleine 35.000 inwoners (vergelijkbaar met de hele stad Utrecht + omgeving) Allemaal in kleine krotten bovenop elkaar. Hier heb ik echter nog geen foto's van. Ik moet de camera waarmee ze gemaakt zijn toch maar eens even lenen..

Hier voert Remco, mijn huisgenoot, dus een project uit voor zijn minor. Het opknappen ervan kan natuurlijk altijd wat extra hulp gebruiken! Het project staat mooi en goed uitgelegd op de site: www.coloursforkids.nl Zeker een kijkje waard! Daar staat ook een link naar de Facebook pagina voor foto's ect.

Afgelopen weekend zijn we met een hele groep naar de cheetah farm gegaan! En wat gedaan, De Cheetah cubs geaaid! dat was erg leukk.. Maar uiteindelijk heb ik in 3 weekenden een aardige kinderboerderij aan dieren gezien! Vandaar ook de titel van dit verslag.

Dit weekend staan er nog wat dieren op de planning. Maar dan de zeevrienden! Ik ga namelijk walwisspotten in hermanus. Hup de boot op en naar de enorme dieren toe! Ik ben erg benieuwd!

Tot het volgende verslag maar weer!

Rudy


  • 05 Oktober 2012 - 15:56

    Regina:

    Heey Rudy,

    Ik zie dat ik een keer de 1e ben :P
    Wel leuk dat je al zoveel mooie en leuke dieren hebt gezien.
    Vooral de cheetahs zijn erg mooi en vet dat je die hebt kunnen aaien.
    Geniet maar van het lekkere weer daar, want hier hebben we bijna alleen maar regen..
    Veel plezier daar en natuurlijk ook succes verder met je onderzoek ;)

    x

  • 06 Oktober 2012 - 16:30

    Dorothé Lips:

    Hoi die Rudy,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet ervan.
    Groetjes

  • 09 Oktober 2012 - 09:17

    Patricia Joppen:

    He Ruudje,

    Gaaf allemaal om te lezen zeg wat maak je een hoop mee!
    Fijn om te lezen dat je je niet verveeld al had ik dat ook niet verwacht.........
    Nou wij maken hier niet zoveel mee de klanten blijven hetzelfde,ze zeuren nog net zo hard en sommige blijven altijd mopperen haha.
    Er zijn zeker nog wel klanten die naar je vragen,is fijn om te horen toch?
    Wanneer komt Sander?Zul je wel naar uitkijken...... Altijd fijn als er bekenden naar je toe komen als je ver van huis bent.
    Succes met de stage en vergeet niet om je huisdieren op tijd eten te geven(hebben ze met dierendag wat extra's gehad?)hihi

    Gr. Patricia

  • 21 Oktober 2012 - 14:16

    Dorothé:

    Hey Rudy,

    Ik hoorde van Toos dat je maandag jarig bent.
    Dus zovast van harte gefeliciteerd!!
    Maak er een mooie dag van.

    ps kreeg afgelopen zaterdag toch weer halfjes. haha
    ligt dus niet aan jou!!;)

    Groetjes

  • 22 Oktober 2012 - 19:52

    Ineke H.:

    Hoi Rudy,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Namens ons allen!!!!
    Proost op je 22e,.....................verjaardag!!!

    Geniet ze nog fijn daar en trouwens prachtige foto's ,..................

    Tot het volgende verslag,

    grtjs Ineke

  • 16 November 2012 - 00:08

    Mieke Van Den Berg:

    Ho Rudy,
    Eindelijk je site gevonden, ik ben niet zo snuger maar dat wist je al Ik mezelf maardruk maken of je het wel naar je zin hebt, was bang dat je ons zou missn (haha). wij jou wel, maar nu ik alles gelezen hebt, heb ik er vrede mee, wat eentijd heb jij daar. Dit zijn dingen waar je je hele leven op kunt teren.Geniet van je vakantie en van alles daar, succes met je studie.
    Liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rudy

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 10564

Voorgaande reizen:

26 Juli 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: