Lente! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rudy Laat - WaarBenJij.nu Lente! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rudy Laat - WaarBenJij.nu

Lente!

Blijf op de hoogte en volg Rudy

11 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na 3 weken is het wel weer tijd voor een nieuw riesverslag! En ik moet zeggen, er is veel gebeurd.

Op dit moment zit ons huis helemaal vol. Zoals ik eerder vertelde begonnen we met z'n 4e, maar ondertussen zitten we gezellig met z'n 8e op high level road 97! als eerste kwamen Britt en Renée aan, 2 prinsesjes uit Den Bosch! ;) zij zitten in de kamer naast mij dus we rollen nogal vaak voorbij elkaars deur..

Daarna kwam Joachim, uit omgeving Den Haag! deze is een paar later vergezeld door en van oosprong Texel komende Pieter! :P Deze 2 echte mannen slapen gezellig met elkaar op een kamer aan het einde van de gang!

Wat heb ik de afgelopen weken allemaal gedaan? Ik zeg wel veel, maar eigenlijk valt het allemaal wel mee.. Wel was ik een paar middagen vrij! Waarvan ik er één naar Canal Walk ben geweest met Britt en Renée. een winkelcentrum met 900 winkels, resaurantjes, een bioscoop en je kan het zo gek niet verzinnen! Super middag gehad maar was eigenlijk niet van plan om iets te kopen, maar dan loop je zo tegen super gave Vans aan die in nl 35 euro duurder zijn.. en ja, dan kan ik het toch weer niet laten.

De volgende dag (zaterdag 1 september) stond de allereerste hike op het programma! Dus hup, wandelschoenen aan, tasjes vol met drinken en gaan met die banaan. Samen met een klein groepje (Joachim, Tim, Renée en Britt) liep ik rustig naar boven. Tenminste dat was het eerste kwartier. Daarna werd de klim al snel steiler tot we onszelf uiteindelijk met metalen handvatten en kettingen de steile rots op moesten trekken. Er kwam een heel ultimate survival gevoel bij me op. Na ongeveer 1½ tot 2 uur klimmen en puffen kwamen we eindelijk boven! Wat een mooi uitzicht! Hebben het in ieder geval niet voor niets gedaan! (zie foto's).

Na er een tijdje rond gehangen te hebben en wat mooie plaatjes geschoten te hebben zijn we weer naar beneden gewandeld. Dat ging toch een stuk soepeler en waren in een klein uurtje beneden.

's avonds nog een feestje, en zondag was het echt even nodig om uit te brakken en bij te bruinen!

Ook de week erna heb ik nog heerlijk van de zon genoten want ja, het wordt hier LENTE! eindelijk komt de warmte ons tegemoet terwijl hij jullie daar in Nederland verlaat. Heerlijk gevoel is dat!
Vorige week nog een middagje wijn gedronken in Camps Bay en genoten van het heerlijke weer.

Dit weekend hebben we de welkomsbraai van 4 exchanges gehad. oftewel, eten met WIJN! daarna nog op stap om er nog een aantal alcoholische versnaperingen in te gooien en daardoor heerlijk te kunnen slapen.

Deze week gewoon weer stage lopen. Vorige week een planning ingediend bij mijn stage begeleider met hoe ik het allemaal voor me zie en hij is het er mee eens. (altijd fijn als je je eigen planning mag maken). wel zal ik de komende 6 weekenden ook op zaterdag en zondag even langs mijn stage moeten om mijn dieren te verzorgen. Daar staat wel tegenover dat ik veel vrij heb als Sander komt! Kijk daar erg naar uit!

Dit weekend staat er nogmaals Kaap de goede koop op de planning. Nu wat vroeger vertrekken zodat we een hele dag hebben tussen de bavianen, struisvogels en ander wild.

Veel plezier met de herfst, ik ga genieten van het zonnetje!
Tot de volgende keer!


  • 11 September 2012 - 10:58

    Wendy:

    whoooooooooohoooooooooooo super gedaan weer :-)

  • 11 September 2012 - 13:48

    Michael:

    Leuk Rudy (:

  • 11 September 2012 - 14:17

    Sander:

    Erg leuk! Maar schatje, het wordt wel tijd voor wat anders dan Kaap de Goede Hoop hee! Je moet nog zoveel doen daar! Hebben we dan allemaal in te halen over 2 maandjes ;)... xoxo

  • 11 September 2012 - 18:20

    Richard.Melinga:

    Ej Rudy,

    wijze foto's man;) ziet er leuk uit daar. Geniet ervan en succes met je stage.

    groet
    Richard

  • 23 September 2012 - 22:23

    Ineke Van Steen:

    Ha die Rudy! Fijn het lezen dat het zo goed met je gaat!!! En wat een mooie foto's!Vooral lekker blijven genieten! Via jouw moeder blijf ik natuurlijk geheel op de hoogte (-:
    Grtjs Ineke

  • 03 Oktober 2012 - 19:40

    Ineke H.:

    Hoi Rudy,

    Mooie foto's zeg, en weer een leuk verslag, geniet met volle teugen, succes met je stage,

    grtjs Ineke H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Rudy

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 10571

Voorgaande reizen:

26 Juli 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: